Thursday, February 3, 2011

Operasi membawa keluar rakyat Malaysia dari kekacauan di Mesir

Semua penuntut Malaysia di Mesir selamat1:58pm

KUALA LUMPUR 3 Feb. – Semua penuntut Malaysia di Mesir dalam keadaan sihat dan selamat dan berada dalam kumpulan besar serta mempunyai bekalan makanan yang mencukupi, kata Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Shahlan Ismail…. Berita Penuh
SEPANG 2 Feb. – Seramai enam orang pelajar Malaysia dari Mesir selamat pulang ke tanah air hari ini selepas menempuh detik yang mencemaskan akibat terperangkap di Lapangan Terbang Antarabangsa Kaherah, Mesir, selama tiga hari.

Penerbangan ihsan MAS, AirAsia
KUALA LUMPUR 2 Feb. – Penerbangan ihsan oleh syarikat AirAsia dan Malaysia Airlines (MAS) untuk membawa keluar rakyat negara ini dari Mesir, dijadual dilakukan hari ini dan esok.

PUTRAJAYA 2 Feb. – Kesesakan laluan udara di Mesir kini menjadi kekangan utama dalam usaha kerajaan membawa keluar rakyat Malaysia yang berada di negara tersebut.

Tiga pesawat Charlie TUDM laksana operasi pindah pelajar dari Mesir
KUALA LUMPUR 2 Feb. – Tiga pesawat Charlie C-130 milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) yang berlepas ke Mesir malam ini, akan melaksanakan operasi memindah keluar rakyat Malaysia dari republik bergolak itu secepat mungkin.

PUTRAJAYA 2 Feb. – Hati ibu mana yang tidak risau apabila mengenangkan nasib anak- anak dan menantu yang kini berada di sebuah negara sedang bergolak.
KUALA LUMPUR 2 Feb. – Kementerian Pengajian Tinggi menegaskan tidak wujud amalan pilih kasih dalam usaha kerajaan untuk membawa pulang para pelajar yang menuntut di Mesir ekoran krisis politik di negara tersebut.

No comments:

Post a Comment